1. #1
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987

    tweel تكنولوژی جديد ميشلين

    نمايشگاه بين المللي خودرو در شمال آمريكا (naias) امسال شاهد يك نو آوري جالب توجه در عرضه تاير خودرو بود . شركت تاير سازي ميشلين تاير جديدي را عرضه نمود كه به صورت يك پارچه با رينگ خودرو عرضه شده بود و يك عنصر مهم و لازم تاير هاي معمولي را نداشت .باد

    اين شركت در اين نمايشگاه اولين تاير واقعي را با نام tweel كه به طور كامل بدون باد كار ميكند به معرض نمايش عموم گذاشته بود .
    terry gettyf مدير بخش تحقيق و توسعه شركت ميشلين در آمريكا ميگويد : اكثر انقلابها در صنعت حمل و نقل معمولا هر 100 سال يك بار اتفاق مي افتند اما قرن جديد تازه شروع شده است و tweel پتانسيل هاي خود را به عنوان متحول كننده صنعت حمل ونقل نشان داده است .

    tweel قابليت هاي عجيبي را از جمله بالا رفتن از پله ها يا زمين هاي تا هموار براي ويلچر ها ايجاد ميكند كه دست يابي به اين درجه از آزادي در حركت اصولا براي چرخ هاي امروزي دست تيافتني است به علاوه در نمونه هاي جديد تر و در حال آزمايش اين تاير جديد فن آوري جديدد براي بالانس خودكار چهار چرخ استفاده شده كه به قابليت هاي آن افزوده است .

    استفاده از اين تاير ها براي صتعت خودرو سازي بيشتر در مرحله آزمايش و بررسي است
    در حال حاضر تمركز ميشلين بيشتر بر روي ورود به بازار در بخش هاي با سرعت و وزن كمتر است . آنچه از اين حضور حاصل خواهد شد راه را براي كاربرد هاي موفق tweel براي خودرو هاي سواري و ساير بخش هاي وابسته به وجود خواهد آورد .

    مزاياي tweel
    قلب نو آوري tweel در توپي به ظاهر ساده ولي فريبنده و طراحي خاص پره هاي آن است كه نياز به فشار هوا را در عملكرد تاير غير ضروري ميگرداند. پره هاي انعطاف پذير همراه با بدنه انعطاف پذير رينگ در برخورد با ضربه ها تغيير شكل داده و نيروهاي وارده را جذب ميكنند و سپس به سادگي دوباره به حالت اوليه خود باز ميگردند با وجودي كه در اين تاير ها هوا وجود ندارد اما عملكرد آنها در جابجايي و تحمل بار بسيار شبيه به تاير هاي معمولي است كه از هوا براي خنثي كردن فشارها استفاده ميكنند .
    سواري راحت و قابليت پوشاتدن و مخفي كردن مشكلات سطح جاده از ديگر مزاياي تاير هاي جديد است .

    ميشلين ادعا ميكند كه به علاوه ميتواند ويژگي هاي مختلف را به طور جداگانه در ايت تاير هاي جديد بهينه كند به اين معني كه به طور مثال سفتي عمودي ( كه به طور عمده بر روي سواري راحت خودرو تاثير ميگذارد ) و سفتي جانبي تاير ( كه بر روي كنترل پذيري خودرو در پيچ ها تاثير ميگذارد ) را ميتوان به طور جدا گانه بهينه نمود ؛ قابليتي كه در صورتعملي شدن فاصله عملكردي اين تاير ها را با انواع فعلي بسيار قابل توجه مي نمايد.

    نمونه هاي اوليه tweel كه براي آزمايش بر روي خودرو audi a4 مراحل آزمون علمي را ميگذراند از نظر وزن و مقاومت چرخشي 5 درصد با با تاير هاي معمولي تفاوت دارد كه به معني 1 درصد كاهش در مصرف سوخت است .

    براي ميشلين tweel دور نماي دراز مدتي از فعاليت و قدم هاي تازه اي در اين صنعت است 50 سال قبل اين شركت تايرهاي راديال را ابداع نمود و اكنون براي كسي جاي سوال نيست كه اين فن آوري به عنوان يك استاندارد پذيرفته شده است . در مورد تاير هاي راديال كماكان تلاش براي بهبود مقاومت چرخشي ؛ عمر سايشي و چنگ زني لاستيك به جاده ادامه دارد و درس هايي كه از فن آوري tweel به دست آمده است نيز براي بهبود عملكرد تاير هاي معمولي استفاده خواهد شد . استفاده تجاري و كسترده از تاير هاي tweel در آينده ممكن است كه حتي نوع حركت خودرو ها را نيز تغيير دهد .

  2. # ADS
    tweel تكنولوژی جديد ميشلين
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #2
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987



  4. #3
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    تو لاستيک معمولی به هر قسمتش که فشار بياد ميره داخل چون چيز خاصی پشتش نيست
    فرقی نميکنه که جسمی که زيره چرخه (مثلاً يک جدول) به صورت عرضی بره زير لاستيک يا طولی
    چون در هر صورت اون قسمت که روی جدول هست تغيير شکل ميده و جمع ميشه به سمت داخل

    اما تو اين لاستيک چون اون شيار های قابل انعطاف عرضيه (و فقط يکيه)
    و کل اون قسمت که زير اون نوار عرضی هست به هم وصله بايد کلاً جمع بشه يا اصلاً نشه
    حالا اگه جدول به صورت عرضی بره زير لاستيک چون به همه اون خطی که به هم وصلن فشار مياد اون نوار جمع ميشه
    مثله اون عکس بالا چون جدول عرضی رفته زير چرخ نوار جمع شده

    حالا من ميگم اگه ماشين 90 درجه بچرخه طوری که نصف چرخ رو جدول باشه نصفش نباشه
    اون موقع چی ميشه؟؟ نوار جمع ميشه يا نه
    چون به نصف نور فشار مياد به نصفش نمياد (نور يکپارچست اگه 2 قسمت بود يکی جمع مشد يکی نميشد)

  5. #4
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    این لاستیک ها مشکل تنش ناشی از خستگی فلز رو هم دارند.
    اون فنر ها اگه لاستیک به مدت زیادی ساکن بمونه (مثلا یک ماه) میتونن دفرمه بشن و لاستیک شکل ظاهریشو از دست بده.
    محدودیت سرعت رو هم دارند.

    همون زمان که معرفی شدن فکر کنم تو موتور ترند در مورد مزایا و معایبش نوشته بودن.




  6. #5
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    فوق العاده لاستیک های نرمو و راحتی هستن
    اخیرا هم ماشین های ارتشی آمریکایی ازاین نوع لا ستیکها استفاده میکنن
    چون خیلی نرم و راحتن
    اینم لینک ویديوش
    http://www.aparat.com/v/s4lU6

کلمات کلیدی این موضوع

بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - روز ۱۰۰

ورود

ورود